Selecteer een pagina

Service & Garantie

Ben je op zoek naar antwoorden op uw vragen? Bekijk hieronder de categorieën en kijk of uw antwoord erbij staat. Mocht dat niet het geval zijn kunt u altijd contact met ons opnemen.

Service

Storing melden kun je hier doen

1. Je vermoedt een storing

Het apparaat geeft een storingsmelding, werkt niet of niet naar behoren.

2. Checklist controleren

Controleer eerst of de storing verholpen kan worden via één van de punten van de “Checklist storingen”

3. Storing aanmelden

Voor het melden van een storing kun je gebruik maken van onze online formulieren. Selecteer het juiste merk en vul de gevraagde gegevens in. Wij zullen de melding in behandeling nemen en er voor zorgen dat de juiste servicemonteur contact met jou opneemt. Je kunt de melding uiteraard ook telefonisch doorgeven op telefoonnummer (0594) 50 21 50.

4. Storing wordt verholpen

De servicemonteur van het juiste merk zal een passende afspraak met jou inplannen zodat de storing snel en vakkundig verholpen kan worden. Indien de door jou opgegeven storing onverhoopt niet naar tevredenheid is opgelost verzoeken wij jou dit aan ons kenbaar te maken. Wij zullen dan in onderhandeling treden met de desbetreffende fabrikant.

Storing aanmeld formulier

Storingen die spoed hebben graag via de telefoon melden

4 + 12 =

Checklist storingen

Staat er stroom op het stopcontact?

Is er een stop gesprongen?

Is de trekschakelaar ok?

Staat de kraan open?

Komt er ook water uit de kraan?

Geen knik in de slang(en)?

Pompfilter gereinigd?

Zit de deur goed dicht?

Staat de gaskraan open?

Is er gasdruk?

Eén zone van kookplaat defect? LET OP!! Groepenkast goed controleren.

Garantie

Zo zit het met de garantie van het product

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Daarnaast geldt voor alle producten een fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Merk op dat indien dat bij producten welke bedoeld zijn voor consumentengebruik blijkt dat deze bedrijfsmatig zijn ingezet de fabrieksgarantie automatisch terugvalt naar 1 jaar

De fabrieksgarantie op witgoed-, huishoudelijke en inbouwapparaten is 2 jaar.
Prieto neemt een actieve rol in de begeleiding van garantiegevallen. Wij adviseren u bij gebreken in eerste instantie contact met ons op te nemen, regelmatig is het probleem ook al telefonisch te verhelpen en anders helpen wij u hiermee verder.

Standaard fabrieksgarantie
Fabrieksgarantie houdt in dat het product door de fabrikant wordt hersteld of door Prieto als gecertificeerd reparatiebedrijf. Bij groothuishoudelijke apparatuur zoals wasautomaten, koelkasten en inbouwapparatuur komt Prieto of de fabrikant aan het huis om het probleem te verhelpen. Klein huishoudelijk producten dienen opgestuurd te worden of te worden aangeboden bij Prieto.

Inmiddels hanteren diverse merken een langere garantieperiode zodat u als klant meer zekerheid heeft.